Waarom ben je voor jezelf begonnen?
In het digitale landschap heerst nog veel onduidelijkheid. Voorheen noemden we dit 'Cowboys', waarbij iedereen maar wat deed online. Het hebben van een mooie website of platform met SEO of SEA is een goed begin, maar dat betekent niet automatisch dat je een effectieve marketingstrategie hebt om je doelen te bereiken. Een website is als een huis, vervolgt Alain. Nadat de bouw is voltooid, moet je ervoor zorgen dat het een 'thuis' wordt, met de juiste inrichting en uitstraling. En je wil dat mensen je adres kunnen vinden, vergelijkbaar met bezoekers naar je website leiden, hun gedrag begrijpen en wat je natuurlijk uiteindelijk wil is hen als klanten verwelkomen.
Dat klinkt logisch, en hoe doe jij dat? Heb je een specifiek aanpak?
Ja zeker! Ik streef zoals gezegd naar een full-service aanpak en zoek naar het “Waarom” bij het bedrijf dat mij inhuurt. Ik wil weten wat de specifieke reden is waarom het bedrijf bijvoorbeeld een website heeft. De reden kan verschillen van ‘branding’, zeg maar merkbekendheid, tot een webshop die producten wil verkopen. Ook zie ik platformen opkomen in branches die onder andere bezig zijn om een customer journey op te zetten. Hier is het doel dan weer om bezoekers te informeren. Dus het kan van alles zijn: wil je merkbekendheid, informeren, verkopen of andere interacties? Dat is wat ik bedoel met “Waarom”. Vanuit deze basis kijken we samen welke strategie erbij hoort en wat de marketing op moet leveren, daar ben ik in gespecialiseerd.
Reactie plaatsen
Reacties